Vores udvikling af ny web shop gav en Gazelle til Den Kinesiske Butik.

Gazellen blev uddelt ved prisoverrækkelsen 9. dec 2021 på Børsen. Prisen gives efter en række forudsætninger, men den grundlæggende præmisse er vækstkriteriet på 100 pct dvs en fordobling over max fire år.

Det lykkedes i 2021 trods covid-19 pandemiens udfordringer for 1.958 virksomheder realisere vækstkravet og modtage en gazelle.

Herunder modtog Den Kinesiske Butik sin første, selvom den åbnede fysisk tilbage i 1975. Og som megen anden detailhandel holdt lukket i store dele af 2020 og 2021.

Den Kinesiske Butik supplerede grundlæggende sin fysiske butik med en helt ny webshop. Webshoppen gik LIVE i oktober 2019 og nåede dermed i drift inden det store online handels-mekka i kølvandet på covid-19 nedlukningen af de fysiske butikker.

 

Succes – fuldstændigt uden marketing spend!
Successen har været overvældende, i særdeleshed når det medtages til historien, at AL VÆKST ER SKET ORGANISK!

Der er ikke brugt penge på markedsføring. Ingen annoncer på sociale medier. Eller ad spend til Google. Eller noget som helst ekstern markedsføring.

Ikke engang gratis fragt som et andet greb til push-salg, faktisk ikke engang tilnærmelsesvis…

Fokus har udelukkende været på SEO og eget content univers

 

Forklaringen?
En hovedforklaring på successen er naturligvis gode varer, af høj kvalitet, med fornuftige prispunkter. Ingen rabatter eller kundeklubber, men blot ordentlig og redelig handel.

Hertil kommer nogle succeskriterier, der adskiller Den Kinesiske Butik online fra andre webshops:

– et tekstunivers og tone-of-voice, der trækker veksler på den Kinesiske Butiks mangeårige tilstedeværelse på markedet med egne kerneprodukter og direkte leverandør kontakter

– fast tilgang til egne SEO tekster og løbende analyse af brugernes foretrukne søgeord

– altid egne billeder, så stil og fremtoning er i eget univers (og ikke generiske leverandør formidlede billeder, der kan googles og direkte sammenlignes for laveste prispunkt)

 

I vor optik er det samlet set lykkedes at formidle Den Kinesiske Butiks egen identitet i webshoppen og de enkelte produktkategorier.

Der kan naturligvis skrues endnu mere op for væksten med investering i markedsføring. Ejeren er bekendt med muligheden, men er foreløbigt tilfreds.

Og gazellen kan være en del af årsagen hertil….

Kig evt ind i butikken her

Fra Prisoverrækkelsen…

Ny web shop gav gazelle

Privatfoto, Gert Helsholt