De fleste webshops starter med manuelt at håndtere bogføring af salget fra webshoppen.
Men på et tidspunkt når antallet af fakturaer (forhåbentligt) et niveau, der gør det meningsfuldt at automatisere bogføringen. Udover det indlysende enklere ved at bogføre med et par klik, bliver risiko for fejl mindre og dokumentation (bilag, posteringer mm) bedre.
Udgangspunktet for valg af integration til webshop for at initiere automatisk bogføring afhænger selvsagt af
– hvilken webshop
– hvilket regnskabsprogram
Der findes på markedet mange udbydere af integrationer til de mest populære webshops og regnskabsprogrammer, men fra en ny kant er der kommet endnu et tilbud. Tilmed gratis!
Benytter du fragtmodulet SHIPMONDO (tidl. Pakkelabels) og bogfører med BILLY, E-CONOMIC eller DINERO giver Shipmondo dig gratis integration og bogføring fra din webshop!
Den komplette liste over understøttede webshops og regnskabsprogrammer finder du her
Når ordren er håndteret i Shipmondo bliver fakturakladde automatisk oprettet i regnskabssystemet.
Fakturakladden indeholder alle varelinjer, priser og moms og modsvarer din ordre på din webshop.
Du kan herefter med få kliks bogføre/godkende fakturaen i dit regnskabsprogram
Forudsætningen er dermed valg af Shipmondo som fragtløsning i en eller anden form, herunder også f.eks. til brug for print af pakkelabels.
Integrationen forudsætter et vist kendskab til såvel Shipmondo som E-Conomic, Dinero eller Billy, men der er udførlige instrukser til rådighed:
Opret en gratis bruger konto på Shipmondo
Guides til bogføringsintegration